Zoella – czyli jak zarabiać na internetowej sławie

zoella

367 milionów wyświetleń filmów, ponad 7,3 miliona subskrybentów na YouTube, 3,9 miliona followersów na Instagramie i ponad 2 miliony fanów na Facebooku. Poznajcie Zoellę, która na swojej sieciowej popularności zarabia niezłe pieniądze.

Zoe Elizabeth Sugg to 24-letnia brytyska blogerka i vlogerka, która w zaledwie kilka lat stała się gwiazdą na wyspach. Jej “przygoda” zaczęła się od kanału na YouTube nazwanego zoella280390, przekształconego później w Zoellę. Profil od początku pełen był porad, testów produktów oraz filmów na których bohaterka opowiada o wszystkim co potrzebne jest współczesnym kobietom. Na drugim kanale – MoreZoella – zdradza zaś widzom sekrety swojego prywatnego życia.

Zoella jest bohaterką naszego tekstu bowiem… ze swojej wirtualnej popularności szybko postanowiła zrobić niezły biznes. Poza zyskami z YouTube (za wyświetlenia filmów) oraz udziałem w licznych kampaniach reklamowych vlogerka stworzyła własną linię kosmetyków Zoella Beauty.

Prawdziwy test jej popularności miał jednak miejsce w ubiegłym roku. W listopadzie premierę miała pierwsza książka Zoelli – “Girl Online”. Powieść kierowana jest do młodych dziewczyn, a jej fabuła dotyczy nastolatki, anonimowej blogerki Penny Porter, której strona staje się viralem.

Sugg ten test zdała celująco. W tydzień sprzedała 78 109 kopii książki. Była to najszybciej sprzedająca się w minionym roku pozycja w Wielkiej Brytanii, która zapewniła wydawnictwu rekordowe zyski.

Czy Zoella jest super utalentowną dziewczyną? Na pewno przyciąga tłumy.Jej pierwsze wideo zdobyło jednak popularność nieco przez przypadek, linia kosmetyków została stworzona przez firmę kosmetyczną, a książką według najnowszych doniesień została napisana przez ghostwritera. Sugg skutecznie udowadnia, że w dzisiejszych czasach każdy może być gwiazdą.

6 thoughts on “Zoella – czyli jak zarabiać na internetowej sławie

  1. Lubie tu zaglądać, piszecie z sensem i na interesujące tematu.
    Trzymajcie poziom bo ten tekst jest zdecydowanie najsłabszym jaki do tej pory czytałem!.
    Keep going!

  2. Każdy może być gwiazdą na Youtube, wystarczy wrzucać tylko jakieś nienormalne filmy i kariera murowana. Można się dziwnie ubrać, albo pomalować, albo powygłupiać, albo szokować. No pomysłów jest bardzo dużo, ale zazwyczaj brak odwagi :)

  3. Internet to potężne medium. Siła i szybkość sieci daje możliwości jakich dotąd nie było. Dodatkowo, każdy może być bohaterem choćby tylko mema, albo youtube

  4. Wystarczy znaleźć na siebie pomysł i można zarabiać w prosty sposób nie trzeba codziennie kopać rowów, kwestia pomysłu który wypali.

  5. Przykład Wardeńgi pokazuje, że na interenetwej sławie można zbić kokosy, wcale nie oznacza to bycie bohaterem jednego klipu. Grunt to pomył na siebie

  6. Pomijając jej fenomen, ja się zastanawiam, jak to będzie na naszym podwórku. Byle telefon z kamerą pozwala już na kręcenie filmów i obawiam się trochę śmietnika w necie. A że a niejednym takim sukcesem stoi sztab ludzi? Jak zaczynała, miała pomysł na siebie, rozwijała się, z czasem zaczęła monetyzować. Gratulacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>