GoPro to marka, która zdobyła rynek kamer używanych do filmowania sportów ekstremalnych. Jej założyciel, Nicholas Woodman, to jeden z najmłodszych miliarderów. Jego historia może być dla Was inspirująca!
Woodman od dziecka był pewny siebie i trochę niepokorny. Zawsze skoncentrowany bardziej na sporcie niż nauce. Uwielbiał wodę, fale oraz ocean. Jego bliskość zdeterminowała wybór szkoły.
Jego pierwsze doświadczenia biznesowe nie były dobre. Gamingowy start-up Funbug zbankrutował, pożerając duże pieniądze od inwestorów. Miał wówczas 26 lat. Po tej katastrofie Woodman potrzebował zmian. Postanowił wyjechać, zerwać z życiową monotonią i dać sobie czas na szukanie inspiracji. Przez pięć miesięcy surfował u wybrzeży Australii i Indonezji.
Tam z praktycznej potrzeby narodziła się idea. Woodman chciał filmować swoje treningi, dokumentować kolejne wyczyny. Był sfrustrowany brakiem odpowiedniego sprzętu. Podczas tej wyprawy poznał obecnego dyrektora kreatywnego GoPro Brada Schmidta.
Wrócił do Kalifornii zarażony ideą wypełnienia rynkowej luki. Zaszył się w domu, wylogował się z normalnego życia. W całości oddał się konstruowaniu prototypu. Wprowadzenie na rynek produktu zajęło mu dwa lata.
Na początku Woodman był inżynierem, szefem sprzedaży czy marketing managerem w swoim projekcie. Mając na uwadze poprzednie doświadczenia biznesowe przez długi czas chciał uniknąć zewnętrznego inwestowania. Na rozwój projektu wyłożył 260 000 dolarów (oszczędności + środki pożyczone od rodziców). Już pierwsza generacja GoPro przyniosła zwrot i zarobiła przez rok 350 000 dolarów.
Początkowo produkt był sprzedawany w sklepach dla surferów. Woodman ciągle go udoskonalał. W ciągu czterech lat firma rozrosła się do ośmiu pracowników. Przełomowe okazało się jednak dopiero wprowadzenie serii GoPro Hero. W maju 2011 GoPro sięgnęło po pieniądze z rynku – 88 milionów dolarów między innymi od Riverwood Capital czy Steamboat Ventures.
Przed debiutem giełdowym w 2014 roku wartość firmy została oszacowana na 2,25 mld dolarów. GoPro zatrudnia obecnie ponad 500 pracowników, a jej produkty są używane przez ludzi na całym świecie.